Μείωση χρόνου παραγωγής και εξόδων εργασίας

Γράφει ο

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
4 Pro Ltd – FRONIUS

Μείωση χρόνου παραγωγής και εξόδων λειτουργίας

Η Vauxhall τελικά επιλέγει την καλύτερη λύση

Η General Motors (GM) είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Το εργοστάσιο παραγωγής της στο Ellesmere Port συνεχίζει μια παραδοσιακή γραμμή κατασκευής των Βρετανικών οχημάτων Vauxhall. Αυτά τα μοντέλα της Vauxhall είναι σχεδόν σαν της Opel. Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι ο μεγάλος βαθμός κάθετης ενοποίησης των τεμαχίων . Πάνω από το 50% των μερών του σώματος του αυτοκινήτου συμπεριλαμβανομένων και των καλουπιών, κατασκευάζονται στο Ellesmere Port , με βασικό στοιχείο την ασφάλεια των εργασιών. Ακόμα ένα χαρακτηριστικό στοιχείο είναι οι μεγάλες απαιτήσεις που έχει η εταιρία από τις επενδύσεις που κάνει σε νέες τεχνολογίες κατασκευής. Κάθε επένδυση πρέπει να έχει βγάλει τα λεφτά της μέσα σε ένα χρόνο.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα για να δούμε αν μια επένδυση μπορεί να πληρεί αυτές τις προδιαγραφές, είναι η πρωτοποριακή τεχνολογία ψυχρής συγκόλλησης CMT (Cold Metal Transfer) της FRONIUS. Οι ειδικοί μονταρίσματος στην Vauxhall έχουν αναπτύξει λύσεις με αυτήν την τεχνολογία για αξιόπιστες συγκολλήσεις μεντεσέδων της πόρτας και υψηλής ποιότητας συγκόλληση brazing των πατωμάτων με τα πλαϊνά τεμάχια.
Ο Pete Roberts διευθυντής παραγωγής, διαπίστωσε ότι τα αποτελέσματα από τη διαδικασία συγκόλλησης CMT παρείχαν σημαντικό κέρδος χρόνου και μια νέα λύση στην ποιότητα των ραφών.

η καλύτερη ποιότητα Astra στην Ευρώπη!

H Vauxhall Motors στο Ellesmere Port είναι στρατηγικά εγκατεστημένη στα Βόριο δυτικά της Αγγλίας κοντά στις βιομηχανικές περιοχές γύρω από το Liverpool και το Manchester. Η παραγωγή της General Motors είναι σε ιδανική τοποθεσία αφού η Αγγλία αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά στο παγκόσμιο πλατό. Το Astra και το Astra Van κατασκευάζονται κάτω από το όνομα της Opel. O Pete Roberts τονίζει ότι κατασκευάζουν τα καλύτερα Astra στην Ευρώπη και αυτό αποδεικνύεται από τις διεκδικήσεις εγγυήσεων των κατόχων τους. Στο εργοστάσιο αυτό κατασκευάζονται κάθε χρόνο πάνω από 130.000 οχήματα και τα τελευταία 3 χρόνια κανένας από τους 2500 εργαζόμενους δεν είχε ατύχημα στην εργασία του. Η GM στην Αγγλία θεωρείται η πιο ασφαλή εταιρία του ομίλου.

Βασική τεχνολογία συγκόλλησης

Τα προβλήματα που υπήρχαν κατά την προηγούμενη διαδικασία συγκόλλησης ήταν τεράστια και χρονοβόρα. Αυτό ώθησε τους μηχανικούς στην εύρεση της κατάλληλης τεχνολογίας. Ένα απλό παράδειγμα των προβλημάτων που είχαν είναι η συγκόλληση γαλβανισμένης λαμαρίνας 0,8 mm, με λαμαρίνα τύπου TRIP (Transformation Induced Plasticity). H ηλεκτροπόντα δεν ήταν λύση, λόγω των μεγάλων κενών που είχαν οι λαμαρίνες από την εφαρμογή τους. Μερικές φορές την χρησιμοποιούσαν αλλά η φθορά στα ηλεκτρόδια ήταν μεγάλη και οι μηχανικοί αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν τη διαδικασία MAG. Με τις πρώτες δοκιμές όμως, διαπίστωσαν μεγάλα προβλήματα από τα πιτσιλίσματα και παραμορφώματα των υλικών λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας. Επίσης υπήρχε εξαέρωση του γαλβανίσματος και καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής λόγω των αναγκαίων αλλαγών των αναλωσίμων, όπως οι φλογοκρύπτες, τα μπεκ και οι διανομείς αερίου.

Ενώνοντας μεγάλα κενά

Το αποτέλεσμα όλων αυτών για την Vauxhall ήταν ότι έπρεπε να προσλάβει έναν ειδικό για να ελέγχει την ποιότητα των ραφών, τις παραμορφώσεις και τα πιτσιλίσματα που έπρεπε να αφαιρεθούν. Αυτό ανερχόταν κάθε χρόνο, σε ένα κόστος περίπου 50.000 ? ανά βάρδια. Διπλή βάρδια διπλό και το κόστος.

Η λύση τελικά ήρθε από ένα άλλο εργοστάσιο παραγωγής του ομίλου στο Bochum. Οι μονταδόροι εκεί συγκολλούσαν ασυνήθη μεγάλα κενά στα πλαίσια των Opel Astra, των Hatchback και των Zafira χρησιμοποιώντας την τεχνολογία CMT της FRONIUS. To γαλβάνισμα προστατευόταν λόγω της ψυχρής συγκόλλησης και συγχρόνως υπήρχε πολύ μικρότερη παραμόρφωση των λαμαρινών. Επίσης δεν υπήρχε θέμα καθαρίσματος της λαμαρίνας από τα πιτσιλίσματα γιατί απλά δεν υπήρχαν. Ο χρόνος κύκλου παραγωγής από τα 50 δεύτερα κατέβηκε στα 40. Επίσης η χρήση ρομποτικών βραχιόνων έγινε δυνατή με αυτή τη διαδικασία συγκόλλησης λόγω της ευκολίας και της ποιότητας που παρείχε αυτή η τεχνολογία.

Επιτυχημένη τεχνολογία για πολλαπλές εφαρμογές

Η τεχνολογία CMT έλυσε πολλά προβλήματα που υπήρχαν από τις συμβατικές μεθόδους συγκόλλησης. Πρώτα από όλα εξαλείφθηκε η ανάγκη για εργασία αποκατάστασης ή καθαρίσματος μετά την συγκόλληση, κάτι το οποίο είχε κόστος σε χρήμα και χρόνο. Επίσης σφάλματα που υπήρχαν σε τροφοδοσία σύρματος, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η γραμμής παραγωγής έγιναν παρελθόν, όπως επίσης και η ανάγκη για αλλαγές αναλωσίμων μία και δύο φορές την ημέρα έπαψαν να υπάρχουν. Η αντικατάσταση των αναλωσίμων τώρα στην γραμμή παραγωγής με την τεχνολογία CMT, είναι μία φορά τον χρόνο. Κάτι που μειώνει κατά πολύ το κόστος σε υλικά και σε χρόνο παραγωγής. Επίσης το κομμάτι της παραγωγής που διόρθωνε τα σφάλματα, καταργήθηκε. Τα ειδικά προστατευτικά καλύμματα καταργήθηκαν επίσης, που υπήρχαν για να προστατεύουν τις ευαίσθητές επιφάνειες μερικών σημείων, όπως μερικές επιφάνειες λαμαρίνας και κάποια σημεία με σπειρώματα.
Το σημαντικότερο από όλα είναι η μείωση των σφαλμάτων που καθυστερούσαν την γραμμή παραγωγής ή οποία μειώθηκε από τα τέσσερα (4) σφάλματα μέσο όρο την ημέρα, στο ένα (1) την εβδομάδα σε παραγωγή διπλής βάρδιας σε καθημερινή βάση.

Η συγκόλληση δύσκολων σημείων όπως των μεντεσέδων της πόρτας ήταν εργασία μόνο για τους πιο εξειδικευμένους συγκολλητές. Η συγκόλληση του μεντεσέ με πάχος 6 χιλιοστά σε λαμαρίνα 0,8 χιλιοστών και κενό ανάμεσά τους από 0-3 χιλιοστά, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση, ειδικά όταν είχανε να κάνουνε με ποιότητα ραφής και παραμορφώσεις από την θερμοκρασία.
Η λύση ήρθε από την ψυχρή συγκόλληση της FRONIUS και η ανάγκη για διορθώσεις μετά την συγκόλληση εξαλείφθηκε και σε αυτό το κομμάτι της παραγωγής.

Μοναδική αναγνώριση

Εκτός από τα παραπάνω οφέλη που είχε η GM από την χρήση της τεχνολογίας CMT, ελάττωσε κατά πολύ και το κόστος στα υλικά που χρησιμοποιούσε κατά τη συγκόλληση λαμαρίνας 0,8 mm. Αυτό το πέτυχε με την χρήση διαμέτρου σύρματος 1,2 mm από 0.8 mm και την αλλαγή του αέριου 82 % Argon + 18% CO2 σε 100% CO2. Φτηνότερο σύρμα με μεγαλύτερη εναπόθεση και επιπλέον μισή τιμή σε κόστος αερίου. Πάνω από 25.000 ? κέρδος τον χρόνο μόνο και μόνο από την αλλαγή του αερίου.

Υπήρχε μοναδική αναγνώριση από τον όμιλο της General Motors για την FRONIUS και την τεχνολογία CMT και για την υποστήριξη που παρείχε σε όλα τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στην παραγωγή.
Το καλύτερο όμως σημείο αυτής της επένδυσης που έκανε η GM, ήταν ότι η απόσβεση των συστημάτων πραγματοποιήθηκε σε λιγότερο από 6 μήνες, κάτι το οποίο πραγματικά ξάφνιασε το υπεύθυνο τμήμα των επενδύσεων του ομίλου.

Ο Pete Roberts δήλωσε χαρακτηριστικά: Αυτός ήταν ο καλύτερος εξοπλισμός αντικατάστασης στην παραγωγή, που είχαμε ποτέ.